E-Maıl Marketing

E-Bülten tasarım, kodlama, gönderim ve raporlama

İnternetle buluştuğumuzdan beri ilk yaptığımız şeylerden biri bir e-posta hesabı edinmek olmuştur. Hatta büyük çoğunluğumuz farklı sitelerden bir çok e-posta adresine sahiptir. Bilgisayarımızı açar açmaz da ilk yaptığımız işlerden biri e-posta okumaktır, en azından maillerimize bir göz atarız vaktimiz yoksa bile. Peki bu kadar çok kişinin e-posta adresi varken yeni nesil pazarlamayı e-posta üzerinden yapmak da fena olmazdı değil mi? diyerek son yıllarda e-posta pazarlaması şirketlerin çok önem verdiği bir yöntem haline gelmeye başladı.

Nedir bu e-posta pazarlaması? Bu kavramı kısaca tanımlamamız gerekirse “şirketlerin veya kişilerin bir ürünlerini veya hizmetlerini pazarlamak için, tüketicileri haberdar etmek için e-posta yoluyla bilgilendirme yapmalarıdır” Bu e-posta’nın içeriğinde ürün satışı da olabilir bir ürün tanıtımı olabilir, kısacası herşey olabilir.

Etkili midir? Evet oldukça etkilidir, geri dönüşleri diğer e-pazarlama araçlarına göre çok daha yüksektir. Neden etkilidir diye düşünürsek;

Banner veya diğer uygulamalarda kullanıcılar site içerisinde bir sürü mesajla karşılaşmakta ve site içerisinde ki reklamlara dikkat etmemektedirler. Fakat mail hesabı tamamen kişiye özeldir, kullanıcıyı teke tek yakalayabildiğiniz bir mecradır. Sizin mailinizi kişi görür merak eder ve en azından bir kez okur, beğenirse harekete geçer beğenmezse maili siler ama her durumda sizin mailinizi görme olasılığı çok yüksektir. Mail hesabı olan kişiler günde en az bir kere mailllerini kontrol ederler. Ve bu da sizinle karşılaşma ihtimalini artırır. Banner reklam verirseniz 1 gün içerisinde o siteye giren kişi görebilir ama mail atarsanız kişinin mail kutusunda mailiniz duracaktır ve ne zaman hesabını açarsa karşısına mail çıkacaktır.

Peki nasıl daha etkili olabilir?

Mail Database’iniz izinli olması gerekir, yani kullanıcı kendi isteğiyle kayıt olmalı.
Başka mail hesaplarına gönderim yaparsanız ters tepki yaratabilir, kullanıcını gözünde daha antipatik görünebilirsiniz.
Gönderdiğiniz e-mail’ler de kullanıcınıza birşeyler sunmanız (yani ödüllü bir yarışma olabilir, hediye olabilir) kişinin maili açmasına ve harekete geçmesine daha da yardımcı olacaktır.
Başlıkların dikkat çekici olması kullanıcıyı cezbederek en azından maili okuma isteği yaratabilir ve böylece vermek istediğimiz mesajı etkili bir şekilde gösterebiliriz.
İçerikte fazla gereksiz cümle kullanmamak lazım, mesajımız net ve kesin olmalı, kullanıcı baktığı zaman net bir şekilde mesajımızı almalı.
Unutmayın sizin mailinize bakarken ilk 10 sn. önemlidir, eğer dikkatini çekecek daha iyi bir seçeneği varsa kullanıcı anında mailini kapatabilir.
Bu yüzden kısa süre de yakalayabilmeliyiz.
Bu metodlarla e-posta pazarlaması günümüzün ve geleceğin en etkili e-pazarlama silahlarından biri olmaya adaydır.